کسب و کار

معرفی ابزار گوگل تگ منیجر

گوگل تگ منیجر یک ابزار بازاریابی محتوا است که در واقع همان گوگل آنالیتیکس می باشد.گوگل آنالیتکس یک ابزار تحلیل داده های سایت می باشد. امروزه شاهد این هستیم که دنیای دیجیتال تاثیر بسیار فروانی در زندگی روزمره افراد دارد.

کسب و کار های اینترنتی بسیار زیادی در حال فعالیت می باشند. بنابراین یک محتوا خوب و بازار یابی محتوا می تواند در پیشرفت کسب و کار نقش بسیار مهمی را ایفا نماید.

اما آیا از مزایای این تحلیل ها اطلاع دارید؟ ما در این مطلب می خواهیم یکی از ابزارهایی را که کمک شایانی به بازاریابی محتوا می نماید، را برای شما عزیزان معرفی نماییم.

نقش مهم تحلیل داده در تعیین استراتژی محتوا

یکی از مهم ترین بخش های بازاریابی بازار هدف می باشد. جالب است بدانید که قبل از شروع به بازار یابی باید مخاطب خود را بخوبی بشناسید. گاهی یافتن بازار هدف کار بسیار آسانی می باشد، اما در برخی از موارد این گونه نیست. بنابراین سعی کنید طبق داده های آماری خود بازار هدف خود را مشخص نمایید تا بتوانید بر اساس نیاز های ان ها شروع به بازاریابی نمایید. بدین صورت به موفقیت بیشتری دست خواهید یافت. توجه نمایید که با استفاده از گوگل آنالیتیکس و گوگل تگ منیجر می توانید بازار هدف خود را تعیین نمایید.

گوگل تگ منیجر چیست؟

گوگل تگ منیجر یک ابزار رایگان برای تحلیل آماری سایت است. با استفاده از گوگل تگ منیجر می توانید به راحتی کد های تگ را بر روی سایت خود قرار دهید، تا بتوانید اطلاعات آماری را به قسمت نحلیل فرستاده و تحلیل لازم انجام شود. نا گفته نماند که در گذشته این کار را بوسیله کد نویسی انجام می گرفته است. اما امروزه با این ابزار به راحتی می توانید بدون کد نویسی سایت خود را تحلیل آماری نمایید.

نحوه کار گوگل تگ منیجر

این ابزار برخی از کد های از قبل تعیین شده را بر روی سایت قرار می دهد. در واقع این کد ها همان کد های جاوا می باشند که وظیفه آن ها انتقال اطلاعات از سایت مبدا به یک سایت منبع دیگر است. جالب است بدانید که ایده اصلی این تگ ها شبیه به کرم های اینترنتی است.

تگ چیست؟

تگ ها شبیه کارمندانی می باشند که برای دریافت اطلاعاتی منحصر به فرد و خاص به ماموریت اداری فرستاده اید. این تگ ها اطلاعات خاصی را جمع آموری می نمایند و برای تحلیل به سایت منبع می فرستند. تگ ها انواع مختلفی دارند که برای دریافت اطلاعات درست باید تگ مناسب را انتخاب نمایید. بنابراین باید به قسمت د اشبورد بروید و بر روی Add New Tage کلیک کنید، با انجام این کار ابتدا از شما نام تگ پرسیده خواهد شد و سپس باید نوع آن را انتخاب نمایید.

انواع تگ ها

  • دریافت اطلاعات تعداد کلیک بر روی گزینه خرید
  • دریافت اطلاعات تعداد کلیک بر روی صفحه ارتباط با ما
  • بررسی مدت زمانی که هر فرد بر روی یک صفحه خاص باقی مانده است.
  • بررسی مدت زمانی که پس از آن بازدید کننده روی یک صفحه خاص انجام داده است.
  • نشان دادن تعداد خریدهایی که نهایی نشده و در سبد خرید باقی مانده اند.
  • تعداد کلیکی که بر روی دکمه های خاص زده شده

گوگل تگ منیجر به سئو وبسایت چه کمکی می نماید؟

با استفاده از گوگل تگ منیجر می توانید به نقاط ضعف و قدرت وب سایت خود آگاهی پیدا نمایید. تگ های مختلف ، آماری جالبی از سایت شما را در اختیارتان قرار می دهد تا نقاط ضعف و کمبود آن را رفع نمایید. با استفاده از این ابزار می توانید نحوه تولید نحتوا و بازاریابی سایت خود را تغییر دهید تا به موفقیت بیشتری دست یابید. همچنین فراموش نکنید که استفاده از این ابزار نیاز به مهارت و تخصص خاصی ندارد، کاملا به صورت گرافیکی طراحی شده است و به راحتی تنها با چند کلیک می توانید از آن استفاده نمایید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن